Haku
Viitteet 1-10 / 11
Euroopan komission digitaalisen rahoituksen paketti vauhdittaa alan vastuullista digikehitystä
(05.10.2020)
Finanssivalvonta. Blogi 15/2020
Finanssivalvonta. Blogi 15/2020
Digitaalisen rahoituksen strategian tavoitteena on saada aikaan uusia vastuullisia innovaatioita, lisätä kilpailua ja edistää digitaalisten finanssipalvelujen käyttöä rajojen yli.
Digitaalisten finanssipalvelujen pitäisi ...
Valvoja! Tilaisin alkuruoaksi julkisen varoituksen ja pääruoaksi seuraamusmaksun
(16.11.2017)
Finanssivalvonta. Blogi 16.11.2017
Finanssivalvonta. Blogi 16.11.2017
Virtuaalivaluutan tarjoajien toimintaedellytykset muuttuvat merkittävästi sääntelyn myötä
(16.05.2019)
Finanssivalvonta. Blogi 4/2019
Finanssivalvonta. Blogi 4/2019
Laki virtuaalivaluutan tarjoajista (572/2019) tuli voimaan 1.5.2019 ja toi virtuaalivaluutan tarjoajat Finanssivalvonnan valvontaan. Laki on seurausta EU:n nk. viidennen rahanpesudirektiivin ((EU) 2018/843) asettamista ...
Virtuaalivaluutan liikkeeseenlasku edellyttää lupaa Finanssivalvonnalta : keskiössä asiakkaansuoja ja rahanpesun estäminen
(21.10.2021)
Finanssivalvonta. Blogi 8/2021
Finanssivalvonta. Blogi 8/2021
Toisin kuin monissa muissa Euroopan maissa, Suomessa virtuaalivaluutan liikkeeseenlasku edellyttää viranomaisen myöntämää lupaa. Myös muualta kuin Suomesta järjestettävä liikkeeseenlasku edellyttää lupaa Finanssivalvonnalta, ...
Kuka saa omistaa vakuutusyhtiön osakkeita?
(07.06.2021)
Finanssivalvonta. Blogi 6/2021
Finanssivalvonta. Blogi 6/2021
Vakuutusyhtiön varojen käyttö, hallinto ja johdon sopivuus ovat Suomessa tarkkaan säänneltyjä. Säänneltyä on myös se, kuka saa omistaa vakuutusyhtiön osakkeita tai osuuksia. Finanssivalvonta arvioi muun muassa vakuutusyhtiöiden ...
Mitä rahanpesun estämisen valvonta tarkoittaa Finanssivalvonnassa?
(16.12.2021)
Finanssivalvonta. Blogi 11/2021
Finanssivalvonta. Blogi 11/2021
Finanssivalvonnan Rahanpesun estäminen -toimiston tehtävänä on valvoa sitä, että valvottaviemme kyky estää rahanpesua on lain edellyttämällä tasolla. Valvottaviamme ovat ne finanssimarkkinoiden toimijat, joiden toiminnan ...
Rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen riskien arviointi haaste valvojalle ja valvottaville
(01.06.2020)
Finanssivalvonta. Blogi 8/2020
Finanssivalvonta. Blogi 8/2020
Rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämiseen liittyvä sääntely perustuu nykyään vahvasti riskiperusteiselle lähestymistavalle. Riskiperusteisella lähestymistavalla tarkoitetaan sitä, että menettelyt tulee valita aina ...
Turvaa lainsäädännöstä? Näkökulmia virtuaalivaluutantarjoajia koskevaan lainsäädäntökehikkoon
(03.12.2018)
Finanssivalvonta. Blogi 12/2018
Finanssivalvonta. Blogi 12/2018
Virtuaalivaluuttakaupalla rikastuneita on viime aikoina nostettu näkyvästi esille mediassa. Kertomukset tosielämän äkkirikastumisista houkuttelevat ihmisiä, ja jotkut sijoittajat ovatkin harkinneet sijoittavansa osan ...
CRD 5-CRR 2-lagstiftningspaketet förstärker banktillsynen och beredskapen för finanskriser i EU
(08.05.2019)
Finanssivalvonta. Blogi 3/2019
Finanssivalvonta. Blogi 3/2019
Europaparlamentet godkände den 16 april 2019 ett omfattande lagstiftningspaket som innehåller reviderade regler om kapitalkrav (CRD 5 och CRR 2) och resolution av banker (BRRD 2 och SRMR 2). Paketet tar med sådana element ...
Uusi EU-asetus lisää asteittain valvontaa kryptovara-alalle
(14.07.2023)
Finanssivalvonta. Blogi 2/2023
Finanssivalvonta. Blogi 2/2023
EU:n kryptovara-asetus eli tuttavallisemmin MiCA tai MiCAR (Markets in Crypto-Assets Regulation) ((EU) 2023/1114) tuli voimaan 29. kesäkuuta. Asetusta ei sovelleta heti, vaan asteittaisten siirtymäaikojen kuluttua. ...