Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • På svenska
  • In English
  • Kirjaudu
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Kaisu etusivu
  • Suomen Pankki
  • Euro & talous
  • Näytä viite
  •  
  • Suomen Pankki
  • Euro & talous
  • Näytä viite

Viestinnällä on väliä : kuluttajat ymmärtävät paremmin rahapolitiikan tavoitteita kuin sen välineitä

Paloviita, Maritta (23.11.2020)

Avaa tiedosto
eurotalous_blogi_23_11_2020.pdf (282.4Kt)
Lataukset: 

Paloviita, Maritta

Julkaisusarja

Euro & talous. Blogi

Julkaisija

Suomen Pankki

2020

http://www.eurojatalous.fi/
Tekijänoikeudet
Näytä kaikki kuvailutiedot

Julkaisun pysyvä osoite on

https://urn.fi/URN:NBN:fi:bof-202011232502
Tiivistelmä
Suomen Pankin kyselytutkimukseen perustuvassa keskustelualoitteessa ”Effective Policy Communication: Targets versus Instruments” tutkitaan kuluttajien kognitiivisten kykyjen yhteyttä rahapolitiikan viestinnän tehokkuuteen. Kannattaako keskuspankin kertoa suurelle yleisölle politiikan tavoitteista vai politiikan välineistä, joilla tavoitteisiin pyritään? Millainen viesti tavoittaa parhaiten kognitiivisilta kyvyiltään erilaiset kuluttajat?

Julkaisuhuomautus

Artikkelin saavutettava versio löytyy osoitteesta: https://www.eurojatalous.fi/fi/blogit/2020/viestinnalla-on-valia-kuluttajat-ymmartavat-paremmin-rahapolitiikan-tavoitteita-kuin-sen-valineita/

Katso myös keskustelualoite 17/2020 ”Effective Policy Communication: Targets versus Instruments” https://helda.helsinki.fi/bof/handle/123456789/17721

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuvuodetJulkaisijatJEL-luokituksetSivukartta

Aineiston tallentajille

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Tietosuojaseloste
Saavutettavuusseloste
Suomen Pankin kirjasto
PL 160
00101 Helsinki
Puh. 09 183 2661
Sijainti: Rauhankatu 19, Helsinki

Palvelun tuottaja
Kansalliskirjasto